Klachtenprocedure

U mag ervan uitgaan dat elke fysiotherapeut z’n vak zo goed mogelijk uitoefent. En wij doen er alles aan om de behandeling zo soepel en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zijn dat u een klacht heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut of u bent ontevreden over de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat? Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

In gesprek met uw fysiotherapeut

Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut of contact op te nemen met de praktijk waar uw fysiotherapeut werkt. Vindt u het moeilijk om uw probleem in een gesprek aan de orde te stellen, dan kunt u iemand meenemen, bijvoorbeeld een familielid of iemand die u vertrouwt. Voor advies of bijstand over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patiëntenorganisatie als Zorgbelang (www.zorgbelang-nederland.nl).

Mocht een gesprek met uw fysiotherapeut voor u geen oplossing bieden, dan kunt u er voor kiezen om een klacht in te dienen.

Een klacht indienen

Mocht een gesprek met uw fysiotherapeut voor u geen oplossing bieden, dan kunt u er voor kiezen om een klacht in te dienen. 

Kunt u niet in gesprek met uw fysiotherapeut of bent u niet tevreden met de geboden oplossing?  Dan is er voor u een wettelijk goedgekeurde klachtenprocedure. De  Klachtenregeling Fysiotherapie van de Klachtencommissie van het KNGF biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Hieronder vindt u een formulier om een klacht in te dienen. U kunt ook telefonisch contact opnemen met het verzoek om ondersteuning van klachtenfunctionaris te krijgen bij het indienen van een klacht.

meldformulier-klachten

reglement-geschillencommissie-fysiotherapie-2016

 

 

 

 

Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of over de klachtafhandeling door de Klachtenregeling? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Fysiotherapie. Deze commissie geeft een bindend advies, zowel voor de fysiotherapeut als voor u.

Het kan zo zijn dat uw klacht zo ernstig is dat u wil dat er maatregelen worden genomen. Dan kunt u een klacht indienen bij het Regionaal Tuchtcollege.

Voor alle adressen/telefoonnummers van de drie betrokken instanties kunt u hier klikken.

 

 

 

 

 

Niek van Berlo

Deltaweg 8

5709AC Helmond

Telefoon

0492-776379

Openingstijden

ma-vrijdag 08.00-19.00 uur

zaterdag op afspraak

Volg ons op social media